Календарне планування 9клас. І семестр
Г.І.Санаєвапосібник "Мій конспект"
№
|
Тема уроку
|
Техніка
та
матеріал
|
Клас
|
Дата
|
Тема І. Види і мова мистецтва
|
||||
1
|
Види мистецтва та специфіка їх художньо-образної
мови. Просторові, часові та просторово часові
(синтетичні ) види мистецтва. Поняття “образ” у мистецтві. Світ людини
й образ світу у мистецьких шедеврах. Мистецтво — основа художньої культури.
Пр.р. Створення кросворду.
|
Ручка, олівець, гумка
|
||
Тема 2. Візуальні мистецтва
|
||||
2
|
Архітектура. Види, художні засоби.
Пр.р. Замальовки
фрагментів архітектурних споруд.
|
Графічні та живописні матеріали
|
||
3
|
Скульптура. Об’ємно-просторова пластична мова
(кругла скульптура, рельєфна ).
Пр.р. Ліплення. Створення скульптури малих форм.
|
Пластилін, солоне тісто.
|
||
4
|
Графіка. Художні засоби ( лінія, штрих, пляма,
контур ). Види: оригінальна, тиражна, промислова.
Пр.р. Виконання графічних, робіт (за вибором).
|
Фарби, гелеві ручки, фломастери
|
||
5
|
Живопис. Художні засоби. Основи кольорознавства.
Види: монументальний, станковий. Жанри: пейзаж ( сільський, міський,
архітектурний, марина ), портрет, натюрморт, анімалістичний, історичний,
міфологічний, біблійний, батальний, побутовий.
|
|||
6
|
Декоративно-ужиткове мистецтво. Різновиди:
вишивка; ткацтво; килимарство; гончарство; іграшка; вироби з бісеру; художня
обробка металу, дерева, шкіри. Український костюм. Костюми народів світу.
Пр.р. Виконання творчої роботи ( за вибором).
|
Тканина, бісер, папір.
|
||
7
|
Художня фотографія. Комп’ютерна графіка. Художні можливості та застосування в
культурі.
Пр.р. Фотоколаж.
|
Комп’ютерні програми
|
||
Тема3. Жанрова палітра музичного
мистецтва
|
||||
8
|
Музика вокальна, інструментальна, театральна.
Музичні жанри і форми: вокальні ( пісня, романс, гімн); хорові ( кантата,
ораторія).
Пр.р. Порівняння звучання музичних інструментів
різних народів світу, визначення спільних і відмінних рис.
|
|||
9
|
Жанри і форми інструментальної музики. Театральна
музика.
Пр.р. Прослуховування музичних творів та
визначення спільних і відмінних ри
|
|||
10
|
Напрямки музики масових жанрів ( джаз, диско,
поп, рок).
Пр.р. Запис музичних творів для шкільної
фонотеки.
|
|||
Тема 4. Театр як синтез мистецт
|
||||
11
|
Основні елементи художньо-образної мови
театрального мистецтва.
Пр.р. Створення ескізів декорацій, костюмів,
маски, афіш до театральних вистав (за вибором).
|
|||
12
|
Театральні професії ( актор, режисер та ін.).
Хореографія - вид сценічного мистецтва.
|
|||
Тема
5. Екранні мистецтва
|
||||
13
|
Екранні мистецтва: кіно, відео. Телебачення як
мистецтво і засіб комунікації.
Пр.р. Створення
( малювання ) мультфільму (за вибором).
|
Олівець,
фарби,
фломастери
папір.
|
||
14
|
Художні засоби кінематографа. Види кіно: ігрове,
анімаційне, документальне. Жанри кінематографа.
Пр.р. Перегляд кінофільмів та їх обговорення
|
|||
15
|
Видатні кінорежисери світового кіно.
Кіномистецтво країн світу.
Пр.Р. Створення по групах мультимедійної презентації.
|
|||
Тема 6. Поліхудожній образ світу
|
||||
16
|
Поліхудожній образ світу.
|
|||
17
|
Узагальнення знань.
|
|||
Календарне планування. 10клас
І семестр(17год)
Н.В.Чен, О.Ш.Золотарьова, Л.Г.Кондратовапосібник "Мій конспект"
№
|
Тема уроку
|
Клас
|
Дата
|
Розділ І. Художня культура України від
найдавніших часів до кінця XVI ст.
|
|||
Тема 1. Образотворче мистецтво
|
|||
1
|
Зразки образотворчого
мистецтва Трипільської та скіфської культури. Мистецтво грецьких міст
Північного Причорномор’я.
Малюнок посуду з трипільським
орнаментом і
символами ( техніка за вибором ).
|
||
2
|
Художня культура
Київської Русі: архітектурні споруди, монументальний живопис ( мозаїка та
фрески ), іконопис, книжкова мініатюра. Художня культура польсько-литовської
доби.
Малюнок культових споруд Київської
Русі ( техніка та
матеріали за вибором).
|
||
Тема 2. Музична і театральна культура
|
|||
3
|
Первісні музичні
інструменти. Музична культура античних міст Північного Причорномор’я. Музична
культура Київської держави. Стародавня народна творчість: епос,
календарно-обрядові та родинно-обрядові пісні. Обрядовий пратеатр (стародавні
народні ігри, свята). Мистецтво скоморохів.
Створення фонотеки українських пісень.
Їх виконання.
|
||
Розділ ІІ. Художня культура України
XVIІ— XVIІІ ст.
|
|||
Тема1. Образотворче мистецтво
|
|||
4
|
Художня культура
козацької доби. Стиль бароко в українському мистецтві ( архітектура ).
Замальовки архітектурних споруд українського бароко.
(техніка та матеріали за вибором).
|
||
5
|
Стиль бароко в українському мистецтві ( іконопис, портретний живопис,
гравюра). Народна картина “ Козак Мамай ”.
Створення фотоальбому “Іконопис, портретний живопис, гравюра).
|
||
Тема 2. Музична і театральна
культура
|
|||
6
|
Думи та історичні
пісні. Мистецтво кобзарів і лірників. Хоровий концерт та його творці
(М.Березовський, А.Ведель,
Д.Бортнянський). Збірка
“Сад божественних пісень” Г.Сковороди. Шкільний театр, зв’язок із викладанням
поетики та риторики. Вертеп.
Прослуховування музичних творів.
|
||
Розділ ІІІ. Українська художня культура ХІХ ст.
|
|||
Тема 1. Образотворче мистецтво
|
|||
7
|
Архітектура та
скульптура ( І.Мартос, Л.Позен та
ін.). Палацово-паркові комплекси.
Витинанка “ Архітектурні
споруди”.
|
||
8
|
Живопис і графіка;
творчість Т.Шевченка та ін. Декоративно-прикладне мистецтво.
Створення декоративної
композиції в українському стилі “
Український віночок” (техніка за вибором)
|
||
Тема 2. Музична культура
|
|||
9
|
Народна музика:
соціально – та родинно-побутові пісні. М.Вербицький: історія створення твору”
Ще не вмерла Україна”. М.Лисенко — основоположник національної
композиторської школи в Україні.
Створення фотоальбому “Видатні діячі
української музичної культури
|
||
Тема 3. Театральна культура
|
|||
10
|
Театр корифеїв:
представники, репертуар, значення в історії культури. Творчий шлях
М.Заньковецької.
Створення фотоальбому “Театр корифеїв”.
|
||
Розділ IV. Українська художня
культура ХХ ст
|
|||
Тема 1. Образотворче мистецтво
|
|||
11
|
Український авангард.
Архітектура і скульптура. Живопис і графіка.
|
||
12
|
Основні центри
художніх промислів.
Створення карти українських центрів
художніх промислів.
|
||
Тема 2. Музична культура
|
|||
13
|
Хорова,
вокально-симфонічна і симфонічна музика (Л.Ревуцький, Б.Лятошинський,
С.Людкевич, М.Скорик, Є.Станкович та ін.). Камерні жанри вокальної та
інструментальної музики. Напрями популярної музики. Музичне виконавство.
Створення фонотеки записів музичних
творів.
|
||
Тема 3. Театральна культура
|
|||
14
|
Провідні актори та
режисери українського театру. Лесь Курбас та ін. Сучасний драматичний,
музичний і ляльковий театр.
Перегляд вистав.
|
||
Тема 4. Кіномистецтво
|
|||
15
|
Ігровий кінематограф.
Світове значення творчості О.Довженка. “Поетичне кіно”.
Перегляд кінофільмів українського кінематографу.
|
||
16
|
Фольклор – основне
джерело розвитку української анімації.
|
||
17
|
Урок узагальнення
|
Календарне планування
11клас(17год)
№
|
Тема уроку
|
Практичні
завдання
|
Клас
|
Дата
|
Розділ І. Візуальні мистецтва
|
||||
Тема1.
Архітектура світу
|
||||
1
|
Перлини готики. Взірці архітектури бароко.
Модерн в архітектурі. Культова арабо-мусульманська архітектура. Храми Індії.
Храми Далекого Сходу.
|
Створення альбому «Культурна спадщина
народів світу»
|
||
Тема2.
Скульптура - гімн людині
|
||||
2
|
Античні скульптори (Мирон, Фідій, Пракситель
та ін..). Мікеланджело- утілення відчуття форми.
|
Складання альбому «Культурна спадщина народів світу»
(сторінки «Антична скульптура»).
|
||
Тема3.
Образотворче мистецтво
Італії: Епоха «титанів»
|
||||
3
|
Леонардо да Вінчі. Живопис як одна з форм
утілення всеосяжної геніальної натури митця. Рафаель.зображення чистоти та
чарівності жіночого образу, його духовного зв’язку з природою.
|
Складання
альбому «Культурна спадщина народів світу» (сторінки «Творчість
Леонардо да Вінчі» та «творчість Рафаеля Санті»
|
||
Тема4.
Видатні живописці Іспанії
|
||||
4
|
Ель Греко – поєднання візантійських та
готичних традицій у творчості. Дієго Веласкес : вершина іспанського живопису XVII
ст.. Франсіско Гоя – найвизначніший живописець і графік XIXст.
|
Малювання композиції у стилі сюрреалізму;
Складання
альбому «Культурна спадщина народів світу» (сторінка «Найвидатніші
іспанські живописці»
|
||
Тема5.
Фламандський і голландський живопис
|
||||
5
|
Творчість Рубенса. Рембрандт- «великий
голландець». Жанри (побутовий, портретний, біблійний)
|
Складання
альбому «Культурна спадщина народів світу» (сторінка «мистецтво
Рубенса, Рембрандта, Рубенса та «малих голландців»)
|
||
Тема6.
Російський живопис
|
||||
6
|
Історичний живопис ( І.Рєпін, В.суріков,
В.Васнєцов). Пейзажний живопис (І.Левітан). Портрети В.Сєрова. Геній
М.Врубель
|
Складання
альбому «Культурна спадщина народів світу» (сторінка «Російський
живопис XIXст.- початок XXст. Та його найяскравіші митці»)
|
||
Тема7.
Образотворче мистецтво Далекого Сходу
|
||||
7
|
Естетичний феномен китайського живопису.
Жанри: портрет, пейзаж, каліграфічне письмо
|
Малювання сувоїв тушшю у конкретному стилі
китайського живопису;
Складання
альбому «Культурна спадщина народів світу» (сторінка «Китайський
живопис»)
|
||
Тема8.
Декоративно-прикладне мистецтво Близького Сходу
|
||||
8
|
Багдадська книжкова мініатюра. Турецьке
гончарте мистецтво. Дамаські тканини. Іранське килимарство
|
Малювання ескізу орнаменту за східними (для
килима, тканини, книжкової мініатюри, гончарного виробу);
Складання
альбому «Культурна спадщина народів світу» (сторінка» Декоративно-прикладне
мистецтво народів Близького Сходу»)
|
||
Тема9.
Паркова культура
|
||||
9
|
Версаль – зразок європейського парку.
Природні парки Великої Британії. Духовне начало японського ландшафтного саду. Філософія ікебани та чайної
церемонії.
|
Складання
альбому «Культурна спадщина народів світу» (сторінка «Паркова культура
Заходу та Сходу»)
|
||
Розділ
ІІ. Музичне мистецтво
|
||||
Тема1.
Європейська музична
культура
|
||||
10
|
Відень- центр європейської музичної культури
(В,Моцарт та ін.) Видатні композитори – романтики (Ф.Шопен, Ф.Ліст та інші).
Французькі шансоньє
|
Аналіз музичних творів за темою уроку;
Складання
альбому «Культурна спадщина народів світу» (сторінка «Музичне
мистецтво Європи
|
||
Тема2.
Музична культура Індії і Далекого Сходу
|
||||
11
|
Індійський танець. Значення поз, жестів,
позицій рук (мудра). Китайська опера
|
Складання схеми «Різновиди індійського
танцю»;
Складання
альбому «Культурна спадщина народів світу» (сторінка «Індійський
танець та китайська опера як невід’ємні складові культури Сходу»)
|
||
Тема3.
Музичні ритми Америки
|
||||
12
|
Види і напрями сучасної популярної музики:
блюз, джаз, рок -і поп-музика. Видатні музиканти і співаки
|
Аналіз музичних творів за темою уроку;
Складання
альбому «Культурна спадщина народів світу» (сторінка «Сучасна
популярна музика»)
|
||
Розділ
ІІІ. Театральне
Мистецтво
|
||||
Тема1.
Японський театр
|
||||
13
|
Театр Но: єдність драми, танцю та
речитативу. Театр кабукі
|
Складання
альбому «Культурна спадщина народів світу» (сторінка «Театр Японії:
від найдавніших часів до сьогодні»)
|
||
Тема2.
Російський балет
|
||||
14
|
Російський балет. Видатні композитори
(П.Чайковський, І.Ставінський та ін..) і виконавці (А.Павлова, В.Ніжинський,
Г.Уланова, М.Плісецька)
|
Складання
альбому «Культурна спадщина народів світу» (сторінка «Російський балет
як невід’ємна складова світової культурної спадщини»)
|
||
Розділ
ІVІ. Кіномистецтво
|
||||
Тема1.
Світове кіномистецтво
|
||||
15
|
Франція – батьківщина мистецтва кіно (видатні
режисери, актори). Кіно США. Основні жанри американського кіно
(пригодницький, мюзикл, фантастика,
фільм жахів, фільми катастроф та ін..)
|
Підготовка та проведення уроку-телепередачі
«Дивовижний світ кінематографа»;
Складання
альбому «Культурна спадщина народів світу» (сторінка
|
||
Тема2.
Мистецтво- посередник
між культурами
|
||||
16
|
Україна в сучасному мистецькому світовому
просторі
|
Урок дискусія
|
||
17
|
Узагальнення знань
|
Презентація альбому «Кулатурна спадщина»
|
Немає коментарів:
Дописати коментар