Календарне планування 5кл
за новою програмою . 2014р.
ДО ПІДРУЧНИКА : ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО. 5КЛ.автор ЖЕЛЕЗНЯК С.М., ЛАМОНОВА О.В.
№
|
Дата
|
Завдання уроку
|
Орієнтовна
Тематика практичних
завдань
|
Матеріали та
техніка виконання
|
|
РОЗДІЛ 1. Графіка
Тема 1: Що таке мистецтво (15 год)
|
|||||
1.
|
Види образотворчого мистецтва. Графіка. Живопис. Скульптура. Декоративно-прикладне
мистецтво
|
«Мова
образотворчого мистецтва»
|
Бесіда
|
||
2.
|
Із чого починається картина. Формат картинної площини: горизонтальний,
вертикальний; незвичайні формати: фризи, тондо, квадратний, трикутній.
|
Зображення на
незвичайному форматі композиції «Мої літні враження»
|
Гуаш
|
||
3.
|
Як скомпонувати малюнок в обраному форматі.
|
Виконання вправ:
компонування на різних форматах листка дерева. Створення композиції з
геометричних фігур
|
Аплікація
|
||
4.
|
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Основні засоби графічної мови. Точка. Лінія. Штрих
Фактура. Різний характер ліній (ніжні, колючі тощо)
|
Створення
композиції за вибором: «Ботанічні замальовки», «Тендітна квітка», «Осіння
гілочка»
|
Простий олівець,
фломастери
|
||
5.
|
Графіка. Види графіки Графічні техніки: гравюра, ліногравюра, ксилографія, офорт, літографія.
|
Створення
графічної композиції в техніці монотипія «Старезний в'яз, покручене гілляччя»
|
Акварель
|
||
6.
|
Лінія та силует у рисунку. Основні засоби графічної
мови. Пляма. Силует. Ритм ліній і плям.
|
Створення
композиції за вибором: «Миле створіння під товстим панциром», «Рибка в
акваріумі»,
«Грайливе кошеня»
|
Гуаш, туш
|
||
7.
|
Прийоми композиції. Тональний контраст, акценти в
композиції, фактура предметів, протиставлення в композиції, передній план
композиції.
|
Створення
статичної композицій «Сум» або «Спокій», динамічної композиції «Радість»
або «Рух»,
|
Комбінована
техніка фарби, гелеві ручки.
|
||
8.
|
Конструкція і пропорції. Поетапність виконання натюрморту.
|
Виконання
замальовок різних за формою вазочок, глечиків.
Зображення
натюрморту який складається з квітів у вазі та яблук.
|
Техніка друку
паралоном, або монотипія з подальшим доопрацюванням
|
||
9.
|
Світлотінь. Послідовність зміни тону на поверхні предмету.
Особливості техніки штриха.
|
Відтворення
штрихами різних напрямків округлу та прямокутну форму. Зображення штрихами
паперового літачка або кораблика.
|
Графітний
олівець,
гелеві ручки.
|
||
10
|
Знайомство з перспективою. Рисування куба і предметів
прямокутної форми. Лінія горизонту. Тональний контраст.
|
Зображення за
законами перспективи коробки, книжки яка лежить на столі.
|
Графітний олівець
|
||
11
|
Зображення предметів циліндричної форми, подібних до
кулі, та складної форми. Об’ємно-просторові характеристики циліндра, кулі
світлові співвідношення.
|
Виконання вправи:
побудова та штрихування циліндра. Зображення предметів кулеподібної форми.
|
Графітний олівець
|
||
12
|
Ілюстрація. Історія ілюстрації. Техніки ілюстрацій.
Етапи роботи над ілюстрацією.
|
Створення ілюстрації
до улюбленої книжки.
|
Фарби, гельові
ручки
|
||
13
|
Із чого складається книжка. Будова та особливості
оформлення книги.
|
Колективне
завдання: створення книжки-розгортки «Дванадцять місяців».
|
Фарби, гельові
ручки
|
||
14
|
Художній шрифт. Шрифтова композиція. Буквиця.
|
Створення
літери-ініціалу, монограми із ініціалів.
|
Кольорові олівці
|
||
15
|
Ужиткова графіка. Інстру-менти та матеріали. Етапи
роботи над листівкою.
|
Створення
вітальної листівки до свята.
|
Скрапбукінг,
матеріали на вибір учнів
|
||
РОЗДІЛ 2.
Живопис (6 год)
|
|||||
16
|
Види
живопису: станковий, монументальний,
театрально-декораційний.
|
Створення імітації мозаїчного панно.
|
Штампи, фарби
|
||
17
|
Колірний
спектр. Колір – основний зображальний і емоційний засіб
живопису. Основні групи кольорів: хроматичні і ахроматичні, теплі і холодні.
|
Малювання натюрморту у теплій гамі кольорів.
|
Акварельні фарби
|
||
18
|
Контраст.
Колірний відтінок
|
Малювання натюрморту у холодній гамі кольорів.
|
Фарби
|
||
19
|
Колорит.
Локальний колір. Особливості техніки гризаль.
|
Створення композицію-спогад у теплому або
холодному колориті.
|
Фарби
|
||
20
|
Вплив
світла на колір. Флористика.
|
Створення замальовки з натури квітки у вазі чи
вазона в горщику.
|
Акварельні фарби
|
||
21
|
Повітряна
перспектива. Настрій
|
Виконання пейзажної композиції за враженням.
|
Акварельні фарби
|
||
РОЗДІЛ 3.
Скульптура і декоративно-ужиткове
мистецтво (9 год)
|
|||||
22
|
Що
таке скульптура. Види скульптури.
|
Створення об’єм-ного зображення кішки способом
витягування форм з цілого кому.
|
Пластилін
|
||
23
|
Засоби
художньої виразності у скульптурі: об’єм, фактура.
Етапи роботи над рельєфною композицією.
|
Створення рельєфної композиції «Букет».
|
Солоне тісто
|
||
24
|
Види
декоративно-ужиткового мистецтва. Дизайн
|
Створення ескізу-проекту предмета побуту
(годинник, настільна лампа).
|
Кольорові олівці
|
||
25
|
Орнаментальна
композиція. Елементи орнаменту. Види орнаментів
за мотивами і композицією.
|
Створення орнаментальної композиції (формат за
вибором учня)
|
Фарби
|
||
26
|
Українські
писанки. Символічна мова писанок.
|
Створення ескізу великодньої писанки
|
Фарби
|
||
27
|
Символіка
українського орнаменту. Вишивка – традиційний український вид
декоративно-ужиткового мистецтва.
|
Створення ескізу вишивки рушника
|
|||
28
|
Як
стилізувати природні форми.
|
Виконання замальовок квітів або рослин. Створення
стилізованої форми квітки
|
Графічні матеріали, фарби
|
||
29
|
Народні
промисли.
|
Створення декоративної кахлі
|
Солоне тісто
|
||
30
|
Петриківський
розпис. Виконання рослинних зображень на основі об’єднання елементів
петриківського розпису.
|
Виконання декоративної композиції, яка складається
з квітки (зображеної за допомогою пензля), кетягу калини (за допомогою
пальця), та пірчястого листя» (використовуючи мазок «кривеньке зернятко»)
|
Фарби
|
||
РОЗДІЛ
4.
Поєднання різних видів мистецтв
(6 год)
|
|||||
31
|
Мистецтво
навколо нас. Приклади зв’язку різних видів мистецтв з повсякденного життя.
Роль художника в цирковій виставі.
|
Створення декоративного панно «Клоун»
|
Колаж
|
||
32
|
Ляльковий
театр. Оформлення сцени лялькового театру.
|
Створення з картону пласкої рухомої ляльки (рукавичної ляльки) для розігрування
учнями вистави.
|
Картон фарби
|
||
33
|
Ляльковий
театр. Види ляльок. Поетапність створення рукавичної ляльки
|
Створення
рукавичної ляльки для розігрування учнями вистави.
|
Пап’є-маше
|
||
34
|
Вернісаж
учнівських робіт
|
Оформлення виставки учнівських робіт
|
|||
35
|
Подорож
до музею
|
Відвідування музею або віртуальна подорож.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар